• Apie darželį
  • Valdorfo tradicija
  • Ugdymas
    • Pagrindiniai ugdymo principai
    • Darželio diena
    • Darželio metai
    • Naujokų adaptacija
    • Mitai ir tikrovė
    • O kur toliau?
  • KALENDORIUS
  • Darželio bendruomenė
  • PROJEKTAI
  • Teisinė bazė
  • Parama
  • Kontaktai
  • Galerija
  • NUORODOS
  • KARJERA
Valdorfodarzelis.lt > Mitai ir tikrovė
Mitai ir tikrovė

Mitas: Valdorfo pedagogika remiasi religine doktrina.

Netiesa. Valdorfo darželį gali lankyti visi vaikai nepriklausomai nuo tautos, religijos ar pasaulėžiūros skirtumų. Valdorfo pedagogika grindžiama dvasine pasaulėžiūra, kurią pristatė Rudolfas Steineris ir pavadino antroposofija. Antroposofija nėra religinė sistema. Tai labiau kultūrinis fenomenas kuris egzistuoja įvairiose socialinėse sanklodose. Ši pedagogika paplitusi visame pasaulyje: Europoje, Azijoje, Afrikoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Australijoje. Valdorfo pedagogikos iniciatyvos puoselėja esminius Valdorfo pedagogikos principus ir darniai įsilieja į kultūrinį, socialinį bei dvasinį regiono kontekstą. Todėl kalendorinė metų šventė Kalėdos visai kitaip atrodys ir net vadinsis Europoje, Izraelyje, Indijoje ar Kinijoje.

 

Mitas: Valdorfo darželyje vaikai neugdomi.

Netiesa. Pagrindinis mūsų ugdymo metodas - tai pavyzdys ir pamėgdžiojimas. Todėl ugdymas vyksta ne įprastų pamokėlių o žaidimų, kartu veikiamų veiklų metu. Ikimokyklinis ugdymas darželyje vyksta pagal mūsų darželio ikimokyklinio ugdymo programą, kuri remiasi bendraisiais ikimokyklinio ugdymo principais, taip pat – Valdorfo pedagogikos principais.

Priešmokykliniame ugdyme darželis vykdo priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą. Ypatingą dėmesį skiriame socialinės kompetencijos ugdymui. Tai apima tiek gebėjimą būti pačiu savimi ir jaustis iš principo  vertingu, tiek sugebėjimą būti bendruomenės nariu, rasti savo vietą bendrabūvyje.

 

Mitas: Valdorfo darželyje nėra ribų.

Netiesa. Ribos Valdorfo darželyje yra vaiko saugumo garantas. Ribos, pasireiškiančios aiškiu ir pastoviu, pasikartojančiu ritmu, aiškiomis grupės taisyklėmis, nuspėjamu suaugusiųjų elgesiu, leidžia kurti džiaugsmingą ir ramią atmosferą kuri teikia vaikui saugumo pojūtį. Tokioje aplinkoje vaikas gali saugiai ir įvairiai judėti, patirti subtilius pojūčius, nuostabą, prasmingus patyrimus, ugdytis priežasties ir pasekmės dėsnio suvokimą.

 

Mitas: Valdorfo pedagogika pasenusi.

Netiesa. Valdorfo pedagogika 2019 metais paminėjo savo egzistavimo šimtmetį. Nuo pat atsiradimo pradžios Valdorfo pedagogai daug dėmesio skiria savo saviugdai ir refleksijai. Pagrindinis pedagogo tikslas yra suprasti šiuolaikinio vaiko poreikius ir juos atliepti. Todėl didelis dėmesys skiriamas pedagogo išsilavinimui ir nuolatiniam žinių atnaujinimui. Pati Valdorfo pedagogika jautriai reaguoja į pasikeitimus pasaulyje ir puoselėja metodus bei vertybes, kurie leidžia ugdyti sąmoningą, kritiškai mąstančią ir kūrybiškai veikiančią asmenybę.

 

Mitas: Valdorfo pedagogika nepatvirtinta moksliškai.

Netiesa. Yra paskelbta nemažai akademinių ir kitokių teorinių ir empirinių studijų apie Valdorfo .vietimą, Valdorfo mokyklas ir mokinius, kuriuose aprašoma, tiriama ir aptariama Valdorfo pedagogika. Dalis šių studijų pateikiama čia

 

 

© 2013 Valdorfo darželis. Visos teisės saugomos.