Metų ritmas Valdorfo darželyje yra labai svarbus. Jį galime išgyventi dvejopai: stebėdami gamtą ir jos virsmus bei ruošdamiesi ir švęsdami metų šventes.
Kasmet pasikartojantys įvykiai, aiškus jų eiliškumas, tarpusavyje derančios, atpažįstamos ir pasikartojačios veiklos, kuriančios tam tikro sezono nuotaiką, leidžia vaikams jaustis saugiai, kiekvienais metais gilinti ir plėsti metų rato išgyvenimus, prisiimant vis daugiau atsakomybės veiklose.
Ugdymo procesas darželyje formuojamas taip, kad vaikas kiekvienais metais turėtų galimybę vis naujai išgyventi ir kartu vis sudėtingiau veikti tuose pačiuose žaidimuose, darbuose ir kitose veiklose. Taip pat įvedamos ir naujos priemonės, bet jos nėra dominuojančios. Tokiu būdu formuojama saugi, aiški, kūrybiška atmosfera, kurioje vienodai gerai gali būti ugdomi ir ugdytis skirtingo amžiaus vaikai.
Taip, kaip dienos ritmą formuoja įkvėpimai ir iškvėpimai, taip ir metų ritme juos galime atpažinti. Metų ritmu kvėpuoja mūsų Žemė. Jau rugpjūtį galime pastebėti, kaip viskas svyra žemyn – vaisiais aplipusios medžių šakos, grūdų pilnos javų varpos, byra žolių sėklos, regis, pažeme plaukia debesys. Savyje galime pastebėti daugiau budrumo, prasideda mokslo metai, atostogų laiką keičia darbymetis. Vyksta didelis Žemės įkvėpimas. Darželyje taip pat verda darbai: dorojamas derlius, ateina naujokai, šventė veja šventę, vyksta tiesiog ,,darbų fiesta”. Nuaidėjus Šv.Kalėdoms stoja trumpa pauzė, o paskui viskas pamažu ima kilti aukštyn. Pavasariop, net kai žemę dar dengia sniegas, jau justi iš jos besiveržiantis gyvasties gaivalas. Susikaupti darosi vis sunkiau, vaikus vis sunkiau sukviesti į ryto ratą, jie nori daugiau judėti, daugiau laisvai bendrauti tarpusavyje. Žemė iškvepia ir būti budriems bei sąmoningiems nebėra taip lengva. Todėl vis daugiau laiko praleidžiame lauke, einame į ilgesnius žygius, kuriuose visu kūnu galime patirti gamtą ir mokytis iš jos.
Ugdymo procesas darželyje planuojamas laikotarpiais, remiantis metų ritmu. Kiekvieno laikotarpio centrinė ašis – metų rato šventė, kuriai kelias savaites ruošiamės, švenčiame ir skiriame pakankamai laiko nuaidėti šventės atgarsiams savyje (vaikams tai – pailsėti, išžaisti šventės įspūdžius).
Darželio dienoraščiai. Odė darželio išleistuvininkams. Liepa
Vilma Grigienė, Valdorfo pedagogikos darželio auklėtoja Taip gyvena auklėtojos „Žinok, nieko gero aš tau negaliu pasakyti,“ – kažkada taip į klausimą „kaip gyveni?“…
Darželio dienoraščiai. Apie vaikų savarankiškumą. Birželis
Vilma Grigienė, Valdorfo pedagogikos darželio auklėtoja Vis ilgiau lauke Pagaliau gilus žemės atodūsis prasiveržė vešlia žaluma. Susikaupti darosi vis sunkiau. Vis labiau traukia…
Darželio dienoraščiai. Darbas darbą veja. Gegužė
Vilma Grigienė, Valdorfo pedagogikos darželio auklėtoja Kur tas pavasaris? Labai tikiuosi, kad tuo metu, kai skaitytojai atsivers šį žurnalą, už lango jau mos…
Darželio dienoraščiai. Apie vaikų gimtadienius. Balandis
Vilma Grigienė, Valdorfo pedagogikos darželio auklėtoja Kai šventė veja šventę „Šiandien patekėjo saulė kitokia, / šiandien Gerdos gimimo diena. / Sveikiname Gerdą, sveikinam visi,…
Darželio dienoraščiai. Ką vaikai žaidžia visą dieną. Kovas
Vilma Grigienė, Valdorfo pedagogikos darželio auklėtoja Taip prasideda diena „Ar galiu statyti namą?“ – tai dažniausiai būna pirmas klausimas, kurį išgirstu į grupę…
Darželio dienoraščiai. Apie atviras ir uždaras žaizdas. Vasaris
Vilma Grigienė, Valdorfo pedagogikos darželio auklėtoja Taip ilgai lauktos… atostogos Keista rašyti šiuos tekstus kaip dienoraštį. Lyg ir turėčiau pradėti nuo to, kuo pabaigiau…